Δευτέρα 17 Μαΐου 2021

Μαθητικό πηλήκιο στο Γυμνάσιο Καλαμωτής


 Βρήκα τυχαία στο πατρικό μου σπίτι στο χωριό μέσα σε ένα μπαούλο το καπέλο του Γυμνασίου Καλαμωτής. .Ήταν πάνω του ριγμένα ρούχα, παπούτσια, και βιβλία.Το λευτέρωσα από τα βάρη που είχε πάνω του και το πήρα στοργικά στα δυο μου χέρια και  τίναξα από πάνω του την σκόνη. Αν και πέρασαν 50 χρόνια ήταν σε καλή κατάσταση.

Ήρθαν στο νου μου θύμησες παλιές αγαπημένες. Ήρθαν στη σκέψη μου σχολικές στιγμές ευτυχισμένες. Μου φάνηκε κάποια στιγμή πως βρέθηκα στην πόρτα του Σχολείου και φόραγα περήφανα αυτό το υπέροχο μα και μοναδικό  καπέλο που στη μετόπη του έγγραφε με μεγάλα γράμματα Γ.Κ.

Καταργήθηκαν το 1964 με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Γεωργίου Παπανδρέου που θεωρούσε, ότι το πηλήκιο και ότι αυτό συμβόλιζε, δεν ταίριαζε με ένα Δημοκρατικό Σχολείο.. Ταυτόχρονα καταργήθηκε και η μαύρη ποδιά των κοριτσιών που αντικαταστάθηκε με την μπλε. Όμως μαθητές και μαθήτριες ήταν υποχρεωμένοι να φοράνε κονκάρδες στις οποίες αναγράφοντας το σχολείο στο οποίο φοιτούσαν.


Από αριστερά Σταύρος  Βαγιανός,Μιχάλης.Γ.Κανάριος,Μιχάλης Ν.

Κανάριος, πάνω Γεώργιος  Δαμαλάς, Ξένος Γαλάτουλας. ΦΩΤΟ ΜΑΪΣΤΡΟΣ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου