Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο - του Σταύρου Μιχαηλίδη



Πράγματι, με την αλλαγή της διοικούσας επιτροπής του Λιμενικού Ταμείου Χίου, αλλάζουν πράγματα ή οφείλουν να αλλάξουν. Το γεγονός και μόνο ότι το Λ.Τ. Χίου εντάσσεται στο διαδημοτικό έλεγχο δε λέει και πολλά πράγματα, πολύ δε περισσότερο όταν η στρατηγική του, ενδεχομένως, να χαράσσεται ή να επηρεάζεται από πολιτική και αναπτυξιακή λογική τύπου Δημάρχου Λαμπρινούδη.
Το λιμενικό ταμείο Χίου οφείλει να λειτουργήσει σε μια τελείως διαφορετική λογική απ’ αυτήν που λειτουργούσε μέχρι σήμερα. Οφείλει εξ’ αρχής  να αντιληφθεί ότι είναι νομικό πρόσωπο το οποίο πρέπει να παράγει ανάπτυξη και όχι να επιμελείται μόνο διαχείριση υφιστάμενων πόρων.
Η νέα διοίκηση του Λ.Τ. Χίου πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι έχει στα «χέρια» της μια τεράστια περιουσία να διαχειριστεί, όπως π.χ. το κεντρικό λιμάνι, το λιμένα Μεστών, των Καρδαμύλων, της Βολισσού, των Οινουσσών, των Ψαρών, τα αλιευτικά καταφύγια, κλπ.. Αυτή η περιουσία δεν μπορεί να παραμένει ανεκμετάλλευτη αν όχι προβληματική και ζημιογόνα. Χρειάζεται να βρει ρόλο σε ένα συνολικό αναπτυξιακό σχεδιασμό.   
Στις άμεσες προτεραιότητες του δ.σ., κατά την άποψή μου, πρέπει να ενταχθούν τα εξής δέκα σημεία: 1) Η καταγραφή των εγκαταστάσεων στις οποίες έχει την αποκλειστική ευθύνη διαχείρισης και ανάπτυξης και σε ποια έκταση, 2) η δημιουργία τμήματος προγραμματισμού και ευρωπαϊκών θεμάτων, 3) η σύνταξη μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης, 4) ανάληψη πρωτοβουλιών για τη συνεργασία των όμορων λιμενικών ταμείων, όπως της Λέσβου και της Σάμου, 5) σύνταξη προγράμματος αναβάθμισης των υπηρεσιών σε όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις, 6) επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής ανάλογα με τις  προσφερόμενες υπηρεσίες, 7) παρεμβάσεις στον κεντρικό λιμένα και η μετάλλαξή του μεσοπρόθεσμα, με σύμπραξη επενδυτών, σε υψηλών προδιαγραφών μαρίνα 8) η διεκδίκηση της διαχείρισης της λεγόμενης μαρίνας στο Νοσοκομείο, 9) η σταδιακή μεταφορά της επιβατικής κίνησης και της εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Μεστών, 10) η επένδυση σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας για την εξυπηρέτηση των ενεργειακών  αναγκών του.
Ελπίζω ότι η σημερινή διοίκηση έχει τη θέληση να προχωρήσει σε καινοτόμες δράσεις, εύχομαι καλή επιτυχία.
Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης
michailstav@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου