Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Πυργίου σε Εκπαιδευτικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα.



6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Πυργίου
Το μικρό σχολειό με τα μεγάλα όνειρα…
C:\Documents and Settings\Owner\My Documents\SAM_1776.JPG
Μαθητές στο σχολείο Griže της Σλοβενίας παρουσιάζουν ένα χορευτικό και οπτικοακουστικό αφιέρωμα για την Ελλάδα
( Οκτώβριος 2014)

Στο σχολείο του Griže στο βορειοανατολικό κομμάτι της Σλοβενίας οι μαθητές τραγουδούν και χορεύουν νησιώτικα τραγούδια. Στο σχολείο του Teramo (περιοχή Abruzzo) στην ανατολική Ιταλία, Πυργούσικα ξυστά στολίζουν τις σχολικές αίθουσες…

Το Δημοτικό Σχολείο Πυργίου διανύει αισίως τον δεύτερο χρόνο του προγράμματος Comenius “Local Songs in a European Choir” (2013-2015). Στα πλαίσια ανταλλαγής μαθητών και δασκάλων ανάμεσα στις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Τουρκία) έχει καταφέρει να γνωρίσει στους εταίρους του την παράδοση της Χίου και ειδικά των Μαστιχοχωρίων, τις μουσικές, τους χορούς, τις παραδοσιακές ενδυμασίες και φυσικά πάνω από όλα το ευλογημένο τους προϊόν, τη χιώτικη μαστίχα.

Τη φετινή σχολική χρονιά (2014-15), το Δημοτικό Σχολείο Πυργίου συμμετείχε με δασκάλες του σε 2 συναντήσεις : στη Σλοβενία τον Οκτώβρη του 2014 και στην Ιταλία τον Μάρτιο του 2015.  

C:\Documents and Settings\Owner\My Documents\IMG_20150317_092702.jpg

Εργασία των μαθητών του σχολικού συγκροτήματος Castellalto στο Teramo της Ιταλίας : ένα αφιέρωμα στη Χίο και στη χιώτικη μαστίχα κοσμεί την κεντρική αίθουσα του σχολείου (Μάρτιος 2015)

Και στις δύο αυτές πολιτισμικές συναντήσεις οι μαθητές των σχολείων είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν παραδοσιακά νησιώτικα τραγούδια, να χορέψουν στους ρυθμούς τους, να παρακολουθήσουν εκτενείς παρουσιάσεις για τη χώρα και το νησί μας. Θερμή η υποδοχή που ετοίμασαν για τις εκπροσώπους του μικρού μας σχολείου και ακόμη πιο θερμό το ενδιαφέρον τους για την μεγάλη παράδοση και πολιτιστική κληρονομιά του μικρού ακριτικού μας τόπου.

Τα Μαστιχοχώρια μας έχουν πλέον τη δική τους θέση σε πέντε σημεία της Ευρώπης. Η τόλμη του μικρού περιφερειακού μας σχολείου, του Δημοτικού Σχολείου Πυργίου, η κάθε προσπάθεια που έχει καταβληθεί τόσο σε συλλογικό, όσο και σε ατομικό επίπεδο από την αρχή του προγράμματος, αξίζει τον κόπο με το παραπάνω. Πάντοτε αρωγοί και συμπαραστάτες μας στην προσπάθεια αυτή είναι το γραφείο Τουρισμού του Δήμου Χίου και η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, στους οποίους και εκφράζουμε τις θερμότατες των ευχαριστιών μας.

Το πρόγραμμα Comenius θα ολοκληρωθεί την τρέχουσα σχολική χρονιά με την 6η και τελευταία συνάντηση των σχολείων που συμμετέχουν σε αυτό στο Ιάσιο της Ρουμανίας, με τη συμμετοχή δασκάλων και μαθητών από το Δημοτικό Σχολείο Πυργίου. Ευελπιστούμε και προσπαθούμε όμως η μνήμη από τα Μαστιχοχώρια μας να μείνει για πολλά ακόμα χρόνια χαραγμένη σε πέντε μακρινά σημεία της Ευρώπης.  

Για το Δημοτικό Σχολείο Πυργίου, η εκπαιδευτικός Χούλη Γεωργία

1 σχόλιο:

  1. ΕΥΓΕ!!! Αλλά τα συγχαρητήρια αξίζουν στην στιβαρή και αξιοκρατική ηγεσία που ασκεί η Διευθύντρια Αγγελική Ταξιάρχου. Η οποία έχει κυριολεκτικά «φέρει ήλιο τα μεσάνυχτα». Το Δημοτικό Σχολείο Πυργίου εν μέσω τεράστιων οικονομικών δυσκολιών (αρκετές φορές η Αγγελική Ταξιάρχου έβαλε ΕΓΚΑΙΡΑ πετρέλαιο από την τσέπη της…), εν μέσω σοβαρών ελλείψεων σε προσωπικό και εξοπλισμό κατάφερε το ακατόρθωτο: « Να παίζει Α’ Εθνική», επί ίσοις όροις με τα καλά σχολεία της Χώρας. Η Αγγελική Ταξιάρχου, μια Διευθύντρια Δημοτικού με όραμα, μια δασκάλα «που ιδρώνει τη φανέλα» είναι δεύτερης γενιάς δασκάλα και αυτό ίσως παίζει κάποιο ρόλο. Άλλος κρίσιμος λόγος για την απογείωση του Σχολείου είναι η σταθερή παρουσία στο εναλλασσόμενο διδακτικό προσωπικό δύο (μαζί με την Διευθύντρια τρεις) δασκαλισσών από την Καλαμωτή: Η Τούλα Λεράκη, η Σαβίνα Φραγκούλη και η διευθύντρια του Δημοτικού Αγγελική Ταξιάρχου διαθέτουν γερό επιστημονικό υπόβαθρο, ενθουσιασμό αλλά η κυριότερη αρετή τους είναι η τόσο σπάνια στις μέρες μας μετριοπάθεια (η Αριστοτελική «μεσότητα»)-ένα χαρακτηριστικό που απ’ όλα τα χωριά του νησιού εμφιλοχωρεί στους Καλαμωτούσους.


    ΑπάντησηΔιαγραφή