Ο
Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, επισκέφθηκε σήμερα
τη Μυτιλήνη, έδρα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής
Πολιτικής και είχε σειρά συναντήσεων με τοπικούς φορείς και παράγοντες,
παρουσία του γενικού γραμματέα, Γιάννη Σπιλάνη. Ο Γ.Γ. Αιγαίου και
Νησιωτικής Πολιτικής επιφορτίστηκε από τον Υπουργό να μεταβιβάσει προς
τους ομολόγους του των αρμοδίων Υπουργείων θέματα που απασχολούν τους
τοπικούς φορείς.
Ακολουθούν τα κύρια σημεία των δηλώσεων που έκανε ο κ. Μουσουρούλης στους δημοσιογράφους μετά το πέρας των συναντήσεων.
Πρόσφατα
παρουσιάσαμε στη Βουλή το επιχειρησιακό πρόγραμμα που εξειδικεύει τη
λεγόμενη «ρήτρα νησιωτικότητας». Αυτό σημαίνει να εξετάζονται τα
νομοθετήματα και οι ασκούμενες πολιτικές ως προς τις επιπτώσεις τους στο
νησιωτικό χώρο, και όπου απαιτείται να γίνονται οι αναγκαίες
προσαρμογές.
Στις 10 Δεκεμβρίου διοργανώνουμε εθνικό συνέδριο για τη νησιωτικότητα στον Πειραιά και καλούμε τους φορείς να δώσουν το παρών.
Σύντομα
θα θέσουμε σε δημόσια διαβούλευση ένα νομοσχέδιο, με τέσσερις άξονες,
όσες και οι πολιτικές που ασκεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου:
Λιμενική πολιτική, νησιωτική πολιτική, ναυτιλιακή πολιτική, πολιτική
ασφάλειας.
Προχωρά
με γοργούς ρυθμούς η διοικητική αναδιοργάνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας
και Αιγαίου. Δημιουργούμε μια σύγχρονη δομή - να κάνουμε περισσότερα με
λιγότερους πόρους.
Η
Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αλλάζει
προσανατολισμό. Θα ασκεί, για πρώτη φορά, αρμοδιότητα νησιωτικής
πολιτικής και μιας ειδικής αναπτυξιακής στρατηγικής για τα νησιά.
Δημιουργήσαμε
μια υπηρεσία συντονισμού και εφαρμογής δράσεων στο Υπουργείο Ναυτιλίας
και Αιγαίου. Στόχος είναι η ενεργοποίηση όλων των υπηρεσιών για την
αξιοποίηση των ευκαιριών χρηματοδότησης και πέρα από το ΕΣΠΑ.
Στο
ζήτημα του ακτοπλοϊκού δικτύου, προσπαθούμε να μην υπάρχει διακοπή
σύνδεσης και να μην μειωθεί η συχνότητα των συνδέσεων. Μελετάμε
προσεκτικά τον επανασχεδιασμό του δικτύου. Δεν είναι κάτι που
αποφασίζεται και εφαρμόζεται από τη μία στιγμή στην άλλη. Πόσο μάλλον
όταν υπάρχουν συμβάσεις στις άγονες γραμμές που λήγουν το 2021! Κάνουμε
ό,τι είναι δυνατόν για να εξασφαλίσουμε την εδαφική συνέχεια της χώρας
Η
5η Δεκεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προτάσεων
στο διάλογο που έχουμε ξεκινήσει για την ακτοπλοΐα. Μέσα στο πρώτο
δίμηνο του 2013 θα ακολουθήσουν πολιτικές αποφάσεις και νομοθετικές
ρυθμίσεις. Ο κλάδος είχε συσσωρευμένα προβλήματα, που τα επιτάχυνε η
οικονομική κρίση
Η
διαχείριση των μεταναστευτικών ροών είναι ένα ζήτημα ευαίσθητο.
Δοκιμάζει τις αντοχές του κράτους και της ίδιας της κοινωνίας. Μετά την
επιτυχή εφαρμογή των μέτρων στα βορειοανατολικά χερσαία σύνορα της
χώρας, οι πιέσεις αυξήθηκαν στο Αιγαίο. Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και
Αιγαίου βάλαμε τέσσερις στόχους και τους πετύχαμε: Πρώτον, τη διασφάλιση
της λειτουργίας όλων των πλωτών και εναέριων μέσων του Λιμενικού
Σώματος. Δεύτερον, τον επανασχεδιασμό στο επιχειρησιακό σκέλος. Τρίτον,
τη διακλαδική συνεργασία. Από τα τέλη Αυγούστου ήδη έχουμε δημιουργήσει
μια ομάδα, σε συνεργασία με τα Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Δημοσίας
Τάξης για να αξιοποιήσουμε τις συνέργειες σε όλα τα επίπεδα, από τη
διαχείριση της πληροφόρησης μέχρι την επιχειρησιακή δράση. Τέταρτον, τη
συνέχιση του σχεδίου Ποσειδών της Frontex, που επρόκειτο να διακοπεί. Η
Frontex είναι σήμερα εδώ, σε όλο σχεδόν το Αιγαίο.
Αξιοποιούμε
τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θέλω
εδώ να ευχαριστήσω τα μέλη των πληρωμάτων των σκαφών του Λιμενικού
Σώματος, που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Δεν είναι, όμως, μόνο
επιχειρησιακό το θέμα. Περιορίζουμε και τα κίνητρα, όπως π.χ. παράνομο
εμπόριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου