Σταύρος Μιχαηλίδης |
Τώρα βρήκαμε άλλη αφορμή για χασομέρια, τη δικαιοσύνη και προσπαθούμε να αλλάξουμε, αν είμαστε σοβαροί, τις δικαστικές αποφάσεις. Είναι αδύνατο σε σοβαρό τόπο με σοβαρούς πολιτικούς, να έχουν περάσει τριάντα χρόνια και εκατοντάδες δισεκατομμύρια, χωρίς να λυθεί ένα τέτοιο θέμα; Κάποιοι τιμόνεψαν τα πράγματα λάθος. Και τώρα τρέχουμε, για ένα εξόχως πολιτικό ζήτημα, σε ένα διοικητικό υπάλληλο, τον Διοικητή της ΥΠΑ να λύσει το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων, σε μια περίοδο που δεν έχει ο κόσμος να αγοράσει μια φρατζόλα. Είναι βέβαιο ότι μας δουλεύουν.
Αν το πρόβλημα, σήμερα, της Χίου είναι το αεροδρόμιο, για τη μικρή τουριστική περίοδο και την υστέρηση στην ανάπτυξή της και δεν είναι το μαύρο χάλι του τόπου, όσον αφορά στην αξιοποίηση του αισθητικού, πολιτιστικού, ιστορικού, αρχαιολογικού κλπ. πλούτου, θα μπορούσαν όλα αυτά τα χρόνια να είχαν αφήσει τους ανθρώπους της περιοχής στην ησυχία τους και να είχαν στραφεί στη θάλασσα λίγα μέτρα ανατολικά, τουλάχιστο για την δημιουργία των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης των επιβατών και των πτήσεων.
Ούτως ή άλλως, η ακτογραμμή από το ΝΟΧ μέχρι την ΔΕΗ είναι απίστευτα υποβαθμισμένη και μια συνολική μελέτη αξιοποίησης αυτής της ρηχοπατιάς, με τα χιλιάδες στρέμματα που μπορούν να δημιουργηθούν προς ανατολάς, ενδεχομένως να πρότεινε λύσεις ˙ αφενός για την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της πόλης, όπως π.χ. διαδρομές περιπάτου, χώρους στάθμευσης, προβλήτες για ψυχαγωγία, εκπαιδευτικές δράσεις κ.λ.π., αφετέρου για τη δημιουργία οικοπέδων για τις ανάγκες του αεροδρομίου, αντί των πανάκριβων απαλλοτριώσεων, που δεν θα πραγματοποιηθούν ποτέ για τους λόγους που δεν έγιναν μέχρι σήμερα και που κρατούν ομήρους όλους τους ιδιοκτήτες της περιοχής.
Ατυχή έργα για το αεροδρόμιο, το λιμάνι, το νερό, την τουριστική αναβάθμιση του τόπου σαπίζουν στο τέλμα της προχειρότητας, της ανικανότητας και της έλλειψης στρατηγικής. Πεταμένα δισεκατομμύρια σε ημιτελή έργα σε όλη την Χίο. Έχουμε κουραστεί να τα λέμε και να τα γράφουμε.
Εν τω μεταξύ, με δημαρχιακές ρουκέτες εντυπωσιασμού του εκλογικού σώματος, με επιστολές προς κάθε κατεύθυνση για αύξηση δρομολογίων, είτε στα πλοία είτε στα αεροπλάνα, αναζητείται λύση για την εξυπηρέτηση του νησιού. Δείτε όμως, για παράδειγμα, τις τιμές των εισιτηρίων μιας διαδρομής του μονοπωλίου της Ολυμπιακής Αεροπορίας στο νησί, όπως εμφανίζονται σήμερα (28-12-2011), για το βράδυ της Μ. Πέμπτης 12-4-2012 και τιμές της ίδιας εταιρίας για άλλες περιοχές την ίδια ημέρα και περίπου την ίδια ώρα αναχώρησης (οι τιμές των εισιτηρίων είναι από την ιστοσελίδα της Ο.Α.) αναχώρηση πάντα από Αθήνα:
Για Χίο 185, 65 ευρώ
για Κεφαλονιά 139,64 ευρώ
για Κω 137,00 ευρώ
για Βελιγράδι 127,15 ευρώ
για Μυτιλήνη 126,64 ευρώ
για Λάρνακα 122,63 ευρώ
για Ηράκλειο 115,64 ευρώ
για Θεσσαλονίκη 67,64 ευρώ
για Ζάκυνθο 57,64 ευρώ
για Βουκουρέστι 91,15 ευρώ
Έτσι θα πάμε για Πάσχα; Σύμφωνα με τα παραπάνω, ένα ζευγάρι, όχι οικογένεια με παιδιά, για να έλθει και να φύγει με το αεροπλάνο, χρειάζεται περίπου 800 ευρώ. Τι γίνεται, φταίει ο μικρός διάδρομος στον οποίο, όποτε απαιτήθηκε ακόμα και καλοκαίρι προσγειώθηκε και απογειώθηκε Air Bus;
Ποιος θα ασχοληθεί με τις μονοπωλιακές τακτικές, που επιβαρύνουν, συν τοις άλλοις, την κακή μας τουριστική ανάπτυξη;
Τελικά και όσο αφορά στο αεροδρόμιο, επειδή το μόνο που γνωρίζουν κάποιοι, είναι να σκοντάφτουν και να δακρύζουν πολύ αργά, ας χαράξουν νέα πορεία για τη λύση του προβλήματος, όσο πιο σύντομα. Δίπλα του μια υποβαθμισμένη περιοχή αναζητά χρήση και ανάπλαση.
Καλή χρονιά σε όλους, καλές θάλασσες στους ναυτικούς μας και δύναμη στα σπίτια τους.
Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης
michailstav@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου