Την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 μέσα σε κλίμα συγκίνησης και συναισθηματικής φόρτισης σε αίθουσα του Γυμνασίου Καλαμωτής πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης των μαθητών τής Γ΄ τάξης στην Καλαμωτή σε κλίμα χαράς και συγκίνησης.
Τους αποφοίτους αποχαιρέτησε, βαθύτατα συγκινημένη, η Διευθύντρια του Γυμνασίου, Αργυρώ Νεοχωρούση, η οποία, μεταξύ άλλων, τους παρότρυνε να κρατήσουν ζωντανές τις αξίες και τις πολύτιμες φιλίες που απέκτησαν στα γυμνασιακά τους χρόνια και να αισθάνονται υπερήφανοι για τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο Καλαμωτής. Παράλληλα, απηύθυνε θερμό αποχαιρετισμό στους εκπαιδευτικούς Λεωνίδα Παπαδάκη και Μαριέττα Ζώη, οι οποίοι ολοκληρώνουν την εκπαιδευτική τους διαδρομή και συνταξιοδοτούνται αυτό το καλοκαίρι. Στη συνέχεια, η καθηγήτρια Μαριέττα Ζώη αποχαιρέτησε, επίσης βαθιά συγκινημένη, τους αποφοίτους και τους συναδέλφους της, εκφράζοντας την αγάπη και τη συγκίνησή της για τα χρόνια της εκπαιδευτικής της πορείας. Η εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, κ. Ιωάννα Νίκη Αντωνίου, εμφανώς συγκινημένη, αποχαιρέτησε και εκείνη τους αποφοίτους. Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης εκπρόσωπος των μαθητών της Γ΄ τάξης, ευχαριστώντας, εκ μέρους όλων των αποφοίτων, τους καθηγητές τους για τη στήριξη, την καθοδήγηση και την προσφορά τους.
Στη συνέχεια έγινε μία σύντομη παρουσίαση των προγραμμάτων στα οποία συμμετείχαν οι
μαθητές της Γ΄Γυμνσίου. Απονεμήθηκαν αναμνηστικά λευκώματα καθώς και τα απολυτήρια στους αποφοίτους της Γ΄ Γυμνασίου. Ακολούθησε ταινία τραβηγμένη από τους αποφοίτους σε προσωπικές στιγμές τους κι ένας πλούσιος μπουφές με χειροποίητα εδέσματα που επιμελήθηκαν γονείς των αποφοίτων.
Την τελετή τίμησε με την παρουσία του, ο εκδότης των Μαστιχοχωρούσικων Νέων και Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Φιλαρμονικής Ορχήστρας Καλαμωτής. Η κα Νεοχωρούση ευχαριστώντας τους γονείς των μαθητών για την προσφορά των εδεσμάτων, πρόσθεσε ακόμη, ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας για την συνεισφορά τους όλα αυτά τα χρόνια και την αισθητή παρουσία τους ως αρωγός σε κάθε μας προσπάθεια.
Εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν στο Γυμνάσιο Καλαμωτής κατά το σχολικό έτος 2025 - 2026.
ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ,ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ,ΓΚΟΝΙΑΡΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΖΩΗ ΜΑΡΙΕΤΤΑ, ΚΑΛΑΜΩΤΟΥΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ,ΚΑΡΑΤΖΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΩΤΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΜΥΡΩΝΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΝΕΟΧΩΡΟΥΣΗ ΑΡΓΥΡΩ, ΠΑΝΤΑΖΗ ΕΥΔΟΚΙΑ, ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΠΟΛΙΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΣΤΑΚΙΑΣ ΑΡΓΥΡΙΟΣ
ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ, ΦΑΦΑΛΙΟΣ ΜΑΡΚΟ, ΧΡΙΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
ΣΧΕΛΙΩΤΗ-ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ -ΑΡΓΥΡΩΣ ΝΕΟΧΩΡΟΥΣΗ
Εκλεκτοί προσκεκλημένοι, κυρίες και κύριοι, αγαπητοί γονείς, αγαπητοί συνάδελφοι, Σας καλωσορίζουμε σήμερα στη γιορτή αποφοίτησης του σχολείου μας, σε μια βραδιά ιδιαίτερη, συγκινητική και γεμάτη συναισθήματα. Είναι μια βραδιά χαράς, γιατί βλέπουμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουν, να προχωρούν, να ανοίγουν τα φτερά τους για το επόμενο βήμα της ζωής τους. Είναι όμως και μια βραδιά αποχαιρετισμού, γιατί σήμερα κλείνει ένας σημαντικός κύκλος της σχολικής τους πορείας, γεμάτος εμπειρίες, προσπάθεια, φιλίες και αναμνήσεις. Θα μου επιτρέψετε, πριν απευθυνθώ στους αληθινούς πρωταγωνιστές αυτής της εκδήλωσης, στα παιδιά μας, να εκφράσω εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων τις θερμές μας ευχαριστίες σε ανθρώπους που στάθηκαν κοντά στο σχολείο μας και συνέβαλαν ουσιαστικά στην εύρυθμη λειτουργία του.
Ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία του, αλλά και για την πολύτιμη στήριξή του, τον κ. Μιχάλη Κανάριο, Πρόεδρο του Συλλόγου Φίλων Φιλαρμονικής Ορχήστρας Καλαμωτής και εκδότη της ηλεκτρονικήςεφημερίδας «Μαστιχοχωρούσικα Νέα». Υπήρξε αρωγός και συμπαραστάτης του σχολείου μας κάθε φορά που ζητήθηκε η βοήθειά του, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η σχολική κοινότητα γίνεται πιο δυνατή όταν στηρίζεται από ανθρώπους που νοιάζονται πραγματικά.
Ιδιαίτερα θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Διευθυντή του Γενικού Λυκείου Καλαμωτής, κ. Νίκο Μηλιανό. Τα τελευταία τρία χρόνια συμπορευτήκαμε ως διευθυντές στο σχολικό συγκρότημα Καλαμωτής μέσα σε κλίμα αρμονικής συνύπαρξης, αλληλοβοήθειας και γόνιμης συνεργασίας. Νίκο, σε ευχαριστούμε από καρδιάς για τη συνεργασία, τη στήριξη και το ήθος σου. Σου ευχόμαστε ολόψυχα υγεία, χαρά και πολλές όμορφες στιγμές στη νέα φάση της ζωής σου.
Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» οφείλουμε και στο Προεδρείο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, που στήριξε και συνεχίζει να στηρίζει με προθυμία κάθε προσπάθεια του σχολείου μας. Ευχαριστούμε, επίσης, όλους τους γονείς που στάθηκαν δίπλα μας όποτε τους χρειαστήκαμε, ιδιαίτερα στις δράσεις εθελοντισμού και ανθρωπιάς, με τη συγκέντρωση εφοδίων αλλά και με τη μεταφορά μαθητών και υλικού στο Παράρτημα του Ερυθρού Σταυρού, στο Γηροκομείο και στις Φυλακές Χίου. Με τη στάση σας βοηθήσατε τα παιδιά μας να καταλάβουν ότι η ανθρωπιά δεν διδάσκεται μόνο με λόγια, αλλά κυρίως με πράξεις.
Θέλω, επίσης, να ευχαριστήσω θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Με συνέπεια, υπομονή, αγάπη και παιδαγωγική ευθύνη στάθηκαν δίπλα στα παιδιά, όχι μόνο για να τους μεταδώσουν γνώσεις, αλλά και για να τα βοηθήσουν να διαμορφώσουν χαρακτήρα, κρίση, ήθος και ευαισθησία. Γιατί το σχολείο δεν είναι μόνο βιβλία, διαγωνίσματα και βαθμοί. Είναι σχέσεις, εμπειρίες, προσπάθεια, συνεργασία, σεβασμός κα καθημερινός αγώνας για πρόοδο. Μέσα σε αυτό το κλίμα ευγνωμοσύνης, η σημερινή βραδιά έχει και έναν ακόμη ιδιαίτερο τόνο συγκίνησης, καθώς ήρθε η στιγμή να αποχαιρετήσουμε αγαπημένους συναδέλφους που ολοκληρώνουν την εκπαιδευτική τους διαδρομή και συνταξιοδοτούνται αυτό το καλοκαίρι.
Με ιδιαίτερη συγκίνηση αποχαιρετώ, εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων, τον Λεωνίδα Παπαδάκη, έναν από τους στυλοβάτες του σχολείου μας. Υπήρξε ένας εκπαιδευτικός με εργατικότητα, συνέπεια και αληθινή αγάπη για τις Φυσικές Επιστήμες, συμβάλλοντας καθοριστικά ώστε το σχολείο μας να διαθέτει σήμερα ένα από τα πιο σύγχρονα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών στο νησί μας. Λεωνίδα, οι «ασκησούλες» σου έχουν χαραχτεί ανεξίτηλα στη μνήμη όλων των παιδιών που πέρασαν από το εργαστήριό σου, όπως και τα πειράματα που ετοίμαζες με τόση φροντίδα, κάνοντας τη γνώση πιο ζωντανή, πιο κατανοητή και πιο συναρπαστική. Σε ευχαριστούμε για την αμέριστη στήριξή σου στο σχολείο, στους μαθητές και στους συναδέλφους. Σου ευχόμαστε από καρδιάς υγεία, γαλήνη και μια όμορφη ζωή γεμάτη χαρά.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σε καλέσω κοντά μας, για να σου προσφέρουμε ένα μικρό δώρο αγάπης και ευγνωμοσύνης, ως ελάχιστη ένδειξη τιμής για όλα όσα πρόσφερες στο σχολείο μας και για να θυμάσαι πάντα με αγάπη τα χρόνια που μοιραστήκαμε εδώ. (Απονομή δώρου)
Αποχαιρετούμε, επίσης, με πολλή αγάπη τη Μαριέττα Ζώη, έναν γλυκύτατο άνθρωπο, που αν και υπηρέτησε στο σχολείο μας μόνο για έναν χρόνο, πρόλαβε να αφήσει το δικό της όμορφο αποτύπωμα. Μαριέττα, μας κέρδισες με τη θετική σου διάθεση, το ζεστό χαμόγελό σου και την αστείρευτη προθυμία σου να προσφέρεις, να βοηθάς και να στηρίζεις μαθητές και εκπαιδευτικούς. Σε ευχαριστούμε θερμά και σου ευχόμαστε υγεία, χαρά και κάθε καλό στη συνέχεια της ζωής σου. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σε καλέσω κοντά μας, για να σου προσφέρουμε ένα μικρό δώρο αγάπης και ευγνωμοσύνης, ως ελάχιστη ένδειξη τιμής για όλα όσα πρόσφερες στο σχολείο μας και για να θυμάσαι πάντα με αγάπη τα χρόνια που μοιραστήκαμε εδώ
Αποχαιρετούμε, επίσης, με πολλή αγάπη τη Μαριέττα Ζώη, έναν γλυκύτατο άνθρωπο, που αν και υπηρέτησε στο σχολείο μας μόνο για έναν χρόνο, πρόλαβε να αφήσει το δικό της όμορφο αποτύπωμα. Μαριέττα, μας κέρδισες με τη θετική σου διάθεση, το ζεστό χαμόγελό σου και την αστείρευτη προθυμία σου να προσφέρεις, να βοηθάς και να στηρίζεις μαθητές και εκπαιδευτικούς. Σε ευχαριστούμε θερμά και σου ευχόμαστε υγεία, χαρά και κάθε καλό στη συνέχεια της ζωής σου.
Θα ήθελα να σε καλέσω κι εσένα κοντά μας, για να σου προσφέρουμε ένα μικρό δώρο αγάπης και εκτίμησης, ως ανάμνηση της σύντομης αλλά όμορφης παρουσίας σου στο σχολείο μας.
Και αφού ευχαριστήσαμε ανθρώπους που πρόσφεραν πολλά στο σχολείο μας, ήρθε η στιγμή να στραφούμε στους σημερινούς πρωταγωνιστές αυτής της βραδιάς: στα παιδιά μας, στους αποφοίτους της Γ΄ Γυμνασίου.
Αγαπημένα μας παιδιά, Σήμερα αποχαιρετάτε το Γυμνάσιο. Αφήνετε πίσω σας τρία χρόνια γεμάτα στιγμές: χαρές και δυσκολίες, αγωνίες και προσπάθειες, φιλίες, γέλια, μικρές και μεγάλες επιτυχίες. Αφήνετε πίσω σας έναν χώρο που σας φιλοξένησε, σας αγκάλιασε και έγινε για λίγο
κομμάτι της ζωής σας. Ίσως σήμερα να μη μπορείτε ακόμη να το καταλάβετε πλήρως. Όμως, είμαι βέβαιη πως κάποτε θα θυμάστε τα χρόνια του Γυμνασίου με συγκίνηση. Θα επιστρέφουν στη μνήμη σας πρόσωπα, εικόνες, φωνές, στιγμές από την τάξη, το προαύλιο, τις εκδρομές, τις γιορτές, τις καθημερινές μικρές ιστορίες που τώρα μοιάζουν απλές, αλλά αργότερα θα αποκτήσουν ξεχωριστή αξία. Από αύριο ανοίγεται μπροστά σας ένας νέος δρόμος. Άλλοι θα συνεχίσετε στο Γενικό Λύκειο, άλλοι στο Επαγγελματικό Λύκειο, όλοι όμως κάνετε ένα σημαντικό βήμα προς την ωριμότητα, την αυτογνωσία και το μέλλον που ονειρεύεστε.
Θέλω σήμερα να σας προτρέψω να καλλιεργείτε τη σκέψη και την κρίση σας. Να ρωτάτε, να ψάχνετε, να ερευνάτε, να αμφισβητείτε με επιχειρήματα. Να μην αφήνετε άλλους να σκέφτονται αντί για εσάς. Να μη δέχεστε εύκολα το πρόχειρο, το επιφανειακό, το ασήμαντο. Να αναζητάτε την αλήθεια και να ξεχωρίζετε το ουσιαστικό από τη «σαβούρα» της εποχής μας.
Ζούμε σε έναν κόσμο όπου η πληροφορία είναι παντού, αλλά η αλήθεια δεν είναι πάντα εύκολη. Ζούμε σε μια εποχή όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να μας φέρουν κοντά, αλλά μπορούν και να μας απομακρύνουν από την πραγματική ζωή. Μην ξεγελαστείτε. Η ζωή δεν είναι μόνο μια εικόνα στην οθόνη. Δεν είναι τα likes, τα σχόλια και οι προβολές. Η αληθινή ζωή είναι στις σχέσεις που χτίζονται με ειλικρίνεια, στη φιλία, στην οικογένεια, στη γνώση, στη δημιουργία, στην προσφορά, στο βιβλίο που θα σας ανοίξει έναν νέο κόσμο, στην προσπάθεια που θα σας κουράσει αλλά θα σας δυναμώσει.
Να αγαπήσετε την παιδεία. Όχι μόνο τη γνώση των μαθημάτων, αλλά την παιδεία ως τρόπο ζωής. Την παιδεία που καλλιεργεί τον νου και την ψυχή, που μας μαθαίνει να σεβόμαστε τον άλλον, να ακούμε, να συζητούμε, να συνυπάρχουμε. Την παιδεία που μας βοηθά να γινόμαστε πιο ελεύθεροι άνθρωποι, πιο υπεύθυνοι πολίτες, πιο χρήσιμοι στην κοινωνία. Να θέσετε υψηλούς στόχους. Να έχετε όνειρα και όραμα. Όχι μόνο για την προσωπική σας επιτυχία, αλλά και για έναν κόσμο καλύτερο: πιο δίκαιο, πιο ανθρώπινο, πιο ειρηνικό. Έναν κόσμο όπου ο άνθρωπος δεν θα μετριέται μόνο από αυτά που έχει, αλλά κυρίως από αυτό που είναι: από την καλοσύνη, την εντιμότητα, την ευγένεια, την αλληλεγγύη και τον σεβασμό του προς κάθε συνάνθρωπο.
Να μη χάσετε ποτέ την ανθρωπιά σας. Να μη συνηθίσετε την αδικία. Να μη μένετε αδιάφοροι μπροστά στον πόνο, στη μοναξιά, στη βία, στην προσβολή της αξιοπρέπειας του άλλου. Η κοινωνία μας έχει ανάγκη από νέους ανθρώπους που δεν θα σκέφτονται μόνο τον εαυτό τους, αλλά θα νιώθουν ευθύνη και για τους γύρω τους. Να θυμάστε πάντα πως η πραγματική ποιότητα ζωής δεν βρίσκεται στην επίδειξη, στην κατανάλωση ή στην επιφανειακή επιτυχία. Βρίσκεται στην εσωτερική καλλιέργεια, στην αξιοπρέπεια, στην ψυχική ισορροπία, στη δημιουργικότητα, στην προσφορά και στην αλήθεια των σχέσεων.
Στο σχολείο προσπαθήσαμε να σας δώσουμε γνώσεις, αλλά και αρχές. Προσπαθήσαμε να σας μάθουμε πως η επιτυχία χωρίς ήθος δεν έχει αξία, πως η εξυπνάδα χωρίς καλοσύνη δεν αρκεί, πως η ελευθερία χωρίς σεβασμό δεν είναι πραγματική ελευθερία. Από εδώ και πέρα, ο δρόμος ανοίγεται μπροστά σας. Θα συναντήσετε προκλήσεις, θα κάνετε επιλογές, θα υπάρξουν στιγμές αβεβαιότητας. Να πιστεύετε στον εαυτό σας, αλλά να μην ξεχνάτε να ακούτε. Να έχετε θάρρος, αλλά και ταπεινότητα. Να διεκδικείτε, αλλά με ήθος. Να προχωράτε μπροστά, αλλά να μην ξεχνάτε τις ρίζες σας, την οικογένειά σας, τους ανθρώπους που σας στήριξαν, το σχολείο που σήμερα σας αποχαιρετά με αγάπη.
Να ανοίξετε τα φτερά σας. Να σπουδάσετε, να ταξιδέψετε, να γνωρίσετε τον κόσμο, να ανακαλύψετε τις δυνατότητές σας. Να μη βάλετε μικρά όρια στον εαυτό σας. Αλλά όπου κι αν βρεθείτε, να κρατήσετε μέσα σας την αγάπη για το καλό. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σας, θα σας θυμόμαστε με αγάπη. Και θέλουμε να ξέρετε πως, παρόλο που σήμερα φεύγετε από το Γυμνάσιο, ένα κομμάτι σας θα μείνει πάντα εδώ: στις αίθουσες, στο προαύλιο, στις αναμνήσεις μας, στην ιστορία αυτού του σχολείου.
Σας συγχαίρω από καρδιάς για την αποφοίτησή σας. Εύχομαι το επόμενο βήμα σας να είναι γεμάτο υγεία, δύναμη, πρόοδο, όμορφες εμπειρίες και ουσιαστική γνώση. Να είστε καλοί και ελεύθεροι άνθρωποι, με όραμα, παιδεία, ανθρωπιά και αξιοπρέπεια.
Καλή πρόοδο, καλή συνέχεια και καλή τύχη στη ζωή σας.
ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ - Ιωάννας Νίκη Αντωνίου
Αξιότιμη Διευθύντρια κ. Αργυρώ Νεοχωρούση, αγαπητοί εκπαιδευτικοί, αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες και, πάνω απ’ όλα, αγαπητά μας παιδιά,




















































