Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2020

Η ιστορική διαδρομή του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου




Το Υπεραστικό  ΚΤΕΛ  Χίου µε ιστορία εξήντα οκτώ και πλέον χρόνων στον τομέα των επιβατικών μεταφορών στην Χίο, έχουν προσφέρει τα μέγιστα στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου µας, δημιουργώντας καινούργιες θέσεις εργασίας, και έργα υποδομής που βελτιώνουν το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της πόλης.
Η ιστορική διαδρομή του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου ξεκινάει το 
1952 Με τον Νόμο 2119 συστάθηκαν τα Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) ένα για κάθε Νομό και για κάθε Νησί. Δημιουργήθηκαν έτσι 104 κοινά Ταμεία, 45 Αστικά και 59 Υπεραστικά. Τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ είχαν στόλο 3311 λεωφορεία με 79,464 θέσεις.
 1968 Με απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών ανατράπηκε αυτή η οργάνωση με την συγχώνευση όλων των ΚΤΕΛ σε 8 τεράστιους οργανισμούς περιφερειακής δομής, γνωστά σαν ΚΤΕΥΛ.
 1973 Στην συνέχεια εκδίδεται το ΝΔ. 102/73 «περί οργανώσεως των δια λεωφορείων, αυτοκινήτων εκτελουμένων δημοσίων επιβατικών συγκοινωνιών» και επανέρχεται έτσι το προηγούμενο καθεστώς.
 1984 Με βάση τον νόμο 1437/84 άρχισε μία διαδικασία διαχωρισμού των Αστικών από τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ με βάση το άρθρο 24. Με τον Ν. 2963/2001 τα ΚΤΕΛ μετατράπηκαν σε Α.Ε. Σήμερα υπάρχουν 62 ΚΤΕΛ με στόλο 4.199 λεωφορεία, τα οποία διενεργούν το 80% των επιβατικών μεταφορών. Τα δρομολόγια των Υπεραστικών ΚΤΕΛ ρυθμίζονται κατόπιν αποφάσεων του Αντιπεριφερειάρχη. Αποτέλεσμα αυτής της διοικητικής ρυθμίσεως των δρομολογίων είναι ότι πολλές φορές αναγκάζονται τα ΚΤΕΛ να εκτελούν δρομολόγια για ελάχιστους επιβάτες κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες και χωρίς κανένα κέρδος. Τα Υπεραστικά λεωφορεία αποτελούσαν ανέκαθεν τον ομφάλιο λώρο των μικρών και απομακρυσμένων περιοχών και χωριών της Ελλάδος με πόλεις και 
κωμοπόλεις  του κάθε Νομού


























































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου