Σάββατο, 30 Ιουλίου 2016

Λιμάνι Μεστών. Ζωτική ανάγκη το άνοιγμα της δυτικής πύλης του νησιού, του Αντιπεριφερειάρχη Κων. Παπαδόπουλου




     Λιμάνι Μεστών

Αποτελεί γενική παραδοχή, ότι ο τουρισμός και οι μεταφορές, είναι σημαντικοί παράγοντες της οικονομικής ανάπτυξης ενός τόπου. Για να δώσουν όμως ώθηση στην οικονομική λειτουργία του τόπου, ο τόπος πρέπει να είναι ελκυστικός. και προσβάσιμος Αυτό σημαίνει επίσης, ποιοτικό τουριστικό προϊόν με επαρκείς και σύγχρονες πύλες εισόδου.
Οι δύο λειτουργούσες πύλες εισόδου, δεν ικανοποιούν επαρκώς τις σύγχρονες μεταφορικές ανάγκες του νησιού. Η από τον αέρα πύλη εισόδου, το αεροδρόμιο, είναι περιορισμένης επιχειρησιακής ικανότητας και δεν επιτρέπει  την προσέγγιση μεγάλων αεροσκαφών. Το αίτημα πολλών χρόνων για την επέκταση και την αναβάθμιση του, δεν έχει ακόμα ικανοποιηθεί. Οι απαλλοτριώσεις έχουν γίνει, απομένει η ολοκλήρωση των τεχνικών παρεμβάσεων, που από ότι φαίνεται απαιτεί και πολιτική βούληση.
Η θαλάσσια πύλη, το κεντρικό λιμάνι, με τις λιμενικές του υποδομές, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει την προσέγγιση μεγάλων σκαφών και κυρίως κρουαζιέρας.
Η γειτνίαση και των δυο πυλών εισόδου με το κέντρο, γύρω από τον αστικό ιστό, δημιούργησε παρενέργειες στην οικονομική λειτουργία του νησιού και συνθήκες μη ισόρροπης ανάπτυξης. Η μετατόπιση του κέντρου βάρους της οικονομικής ζωής στην ευρύτερη περιοχή της πόλης και η ανισομερής κατανομή του πληθυσμού, επέφεραν αύξηση του κόστους της επαγγελματικής και ιδιωτικής στέγης, άρα ακριβές υπηρεσίες και αγαθά. Άμεση ανάγκη η δημιουργία νέων πόλων οικονομικής δραστηριότητας, με πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Το λιμάνι των Μεστών αποτελεί τον ιδανικό τόπο χωροθέτησης ενός εξ αυτών. Βρίσκεται στη νοτιοδυτική Χίο, η οποία παρουσιάζει σημαντική πρωτογενή παραγωγή (μαστίχα, κηπευτικά κ.α.), διαθέτει πλούσιο φυσικό περιβάλλον και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς. Είναι περιοχή με μικρής έντασης οικονομική δραστηριότητα και απόθεμα πόρων. Το λιμάνι των Μεστών διαθέτει σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις, για την προσέγγιση μεγάλων πλοίων και κρουαζιερόπλοιων. Απομένει ακόμα η ολοκλήρωση των χερσαίων εγκαταστάσεων και να γίνει πύλη εισόδου (Schengen). Η αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια για νέες μορφές τουρισμού, με προτεραιότητα στους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους, σε συνδυασμό με τον τουρισμό κρουαζιέρας, τονίζει την ανάγκη ενεργοποίησης αυτής της πύλης εισόδου.
Το άνοιγμα και η πλήρης λειτουργία της, θα φέρει το νησί πιο κοντά στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας. Θα μειώσει αισθητά το κόστος μεταφοράς και το χρόνο προσέγγισης, καθιστώντας έτσι τη Χίο πιο ελκυστικό προορισμό. Παράλληλα θα συμπληρώνει επιχειρησιακά το κεντρικό λιμάνι, προσφέροντας άλλη μια εναλλακτική πύλη εισόδου στο νησί.
Στον αντίποδα όλων αυτών η γειτονική μας Σάμος. Το νησί διατηρεί τρία ενεργά λιμάνια, που το συνδέουν με την ηπειρωτική χώρα, τα νησιά Βορείου και Νοτίου Αιγαίου και με τις μικρασιατικές ακτές. Αυτά τα δεδομένα δημιούργησαν άπλωμα της οικονομικής δραστηριότητάς, ισομερή πληθυσμιακή κατανομή, διευρυμένη παραγωγική βάση και άρα πιο ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη.
Ξεκινάνε την Παρασκευή 29/7/2016 έως και  τα δρομολόγια από τον Πειραιά – Μεστά- Μυτιλήνη- Θεσσαλονίκη. Ανοίγει δειλά- δειλά, θα έλεγε κανείς η δυτική πύλη του νησιού. Επιθυμία όλων και της νέας περιφερειακής αρχής είναι να ανοίξει διάπλατα, για να συνδεθεί πλήρως και με το Λαύριο, με το οποίο συνδέεται ήδη μια φορά την εβδομάδα. Οι προσπάθειες της Περιφερειάρχη κ. Χριστιάνας Καλογήρου, η οποία συμμετέχει στο Σ.Α.Σ, για εξορθολογισμό των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών του Βορείου Αιγαίου, είναι συνεχείς. Στρατηγική επιδίωξη της Περιφέρειας, είναι η τακτική σύνδεση των νησιών μας, τόσο με τα κεντρικά λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας όσο και μεταξύ τους, ενισχύοντας έτσι τις μεταφορικές τους δυνατότητες.








                                                    Ο
                                                         Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών
                                                        Βορείου Αιγαίου

                                                      Κων/νος Παπαδόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου