Τρίτη, 26 Αυγούστου 2014

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ.-Τρείς άξονες,τρείς προτάσεις.


Επανασχεδιασμό του δικτύου των ακτοπλοϊκών συνδέσεων ως τη βασικότερη παράμετρο για οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη στα νησιά προέταξε στην εισήγησή του ο Βουλευτής Χίου Κ. Τριαντάφυλλος. Ο ίδιος ζήτησε ειδική μέριμνα στην τιμολογιακή πολιτική για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, με τη μείωση του ΦΠΑ για τα εισιτήρια ενώ ειδικό βάρος έδωσε στην
εκμετάλλευση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για κατασκευή ή μετασκευή πλοίων, ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση φθηνότερων μορφών ενέργειας που θα μείωνε καθοριστικά το κόστος του ναύλου.
«Πριν από έναν περίπου μήνα, ανέλαβα την πρωτοβουλία και πρότεινα τη σύγκληση από τον Υπουργό Ναυτιλίας της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, με τη συμμετοχή των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών, καθώς και των βουλευτών των νησιωτικών περιοχών, θέτοντας τρεις άξονες επί των οποίων πρέπει να κινηθεί η συζήτηση που αφορά την ακτοπλοΐα και τις άγονες γραμμές:
Πρώτος άξονας: Ο ανασχεδιασμός των γραμμών, των μακροχρόνιων συμβάσεων και των πόρων που διαθέτει το κράτος σε σχέση με τις χερσαίες, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.
Δεύτερος άξονας: Η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ της κατασκευής νέων πλοίων ή της μετασκευής σε σχέση με το καύσιμο, το οποίο είναι πολύ ακριβό. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκπονήσει ένα σημαντικό πρόγραμμα, με μεσοπρόθεσμο στόχο να μετατρέψει όλα τα πετρελαιοκίνητα επιβατηγά πλοία σε κινητήρες που θα κινούνται με φυσικό αέριο.
Τρίτος άξονας: Οι απλήρωτοι εργαζόμενοι. Δεν είναι δυνατόν ένας πλοιοκτήτης να λαμβάνε επιδότηση και την ίδια ώρα να έχει απλήρωτους εργαζόμενους. Υπάρχουν τα νομοθετικά εργαλεία, ούτως ώστε μέρος της επιδότησης να πηγαίνει κατευθείαν στους εργαζόμενους και να μην έχει ο συγκεκριμένος πλοιοκτήτης απλήρωτο το προσωπικό για μήνες, εκθέτοντας την ελληνική πολιτεία, η οποία καταβάλλει από τα χρήματα των φορολογουμένων την επιδότηση και, ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι ναυτικοί δεν λαμβάνουν τις νόμιμες αμοιβές τους.
Σε μια τέτοια συζήτηση θα ήταν πολύ σημαντική συνεισφορά τα συμπεράσματα της σημερινής διημερίδας.
Τέλος, θα ήθελα να καταθέσω τρεις προτάσεις σε σχέση με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου:
1. Δημιουργία μιας γραμμής Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη– Λήμνος – Καβάλα, που θα λειτουργήσει αναπτυξιακά σε πολύ μεγάλο βαθμό. Η γραμμή αυτή διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο: Ξεφεύγουμε από την άγονη λογική της στείρας επιδότησης, συγκροτώντας γραμμές με αναπτυξιακή λογική. Έτσι είναι δυνατόν να επιλυθεί ταυτόχρονα το ζήτημα αφενός της σύνδεσης της Λήμνου με τον Πειραιά και αφετέρου του Βορειοανατολικού Αιγαίου με την Βόρεια Ελλάδα, ανοίγοντας έτσι ξανά μια τουριστική και εμπορική αγορά πολύ κρίσιμη για την ανάπτυξη της Περιφέρειας μας.
2. Επανασχεδιασμός της γραμμής Πειραιάς – Σάμος, μέσω Μεστών, κάποιες μέρες της εβδομάδας, καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό θα επιβοηθήσει στην επίλυση του συγκοινωνιακού προβλήματος της Σάμου, ενισχύοντας την γραμμή, ενώ ταυτόχρονα θα έχει θετικά αποτελέσματα και για την δυτική πύλη της Χίου.
3. Διατήρηση της σύνδεσης των Ψαρών με την ηπειρωτική χώρα (Πειραιά ή Λαύριο), με αξιόπιστη συγκοινωνιακή γραμμή», ανέφερε ο Χιώτης Βουλευτής.Π.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου